CHANNEL UMB

Friday, September 3, 2010

Hudud Tak Semestinya Dilaksanakan?

Assalamualaikum. Salam 1Malaysia.

Wah, biar betul ni? Kalau laporan ini benar, malu besar PAS. Ye la, bukan ke Hukum Hudud dan Negara Islam adalah perkara utama yang diperjuangkan PAS? Malah sebabkan dua perkara inilah, mereka sanggup bermusuhan dengan bangsa yang seagama dengan mereka.

Kata Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, PAS mengakui bahawa hukum hudud tidak semestinya dilaksanakan biarpun pakatan pembangkang memerintah Negara selepas PRU ke 13 nanti. Kata dia, PAS dan rakan - rakan sekutunya tidak akan mengusik kerangka Perlembagaan Persekutuan. Beliau kata rakyat belum sedia menerima dan bersetuju dengan perlaksanaan hukum tersebut.

Habis, kenapa Nik Aziz sebelum ini beria - ia kata nak laksanakan hukum Hudud biarpun ia mendapat bantahan dari Kerajaan Pusat? Takkan Nik Aziz pun gagal nak mentarbiahkan Karpal Singh dan konco - konco DAPnya? Takkan PAS takut kot dengan DAP?

Secara tak lansung, kenyataan tersebut memberikan gambaran jelas bahawa PAS adalah kumpulan minoriti dalam pakatan pembangkang. Bayangkan, jika dahulu reputasi PAS sebagai pembangkang sangat besar pengaruhnya dan ditakuti. Tetapi sekarang dah jadi tikus. Nampak gayanya, impian Tuan Ibrahim Tuan Man nak jadi Menteri Besar pun takkan menjadi kenyataan la ye. Ke macam mana Tuan?

No comments:

Post a Comment