CHANNEL UMB

Sunday, September 5, 2010

Apa Pandangan Tuan Ibrahim Pulak???

Oleh: Semut Hitam

...Maruah Mereka Di Koyakkan Oleh DAP...

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Setelah dihentam keras oleh rakan sekutunya, Karpal Singki Pecah dan kepimpinan DAP, PAS akhirnya tunduk mengangguk. Kalau si Karpal suruh geleng, dah tentu diorang akan geleng. Begitulah kelibat PAS pada hari ini. Sekadar jadi orang suruhan DAP semata - mata.

Bila DAP kata Hudud tak akan dilaksanakan, mereka pun angguk. Ye tak boleh buat masa ini. Maka pelbagai alasan yang dibuatnya. Rakyat belum sedia la, belum ada pihak yang benar - benar faham la, perlu ambil masa la dan macam - macam lagi. Itu sebab DAP kata tak boleh. Cuba kalau UMNO atau Kerajaan Pusat kata tak boleh? Dah tentu teruk dibelasahnya. Macam - macam tohmahan yang akan dibuat.

Malah Nik Aziz juga turut terpaksa membuat pusingan 360 Darjah apabila dikritik hebat oleh si Karpal Singki Pecah dan Lim Kit Siang Ikan. Bukan ke dulu Nik Aziz juga yang kata Hukum Hudud akan dilaksanakan walau siapa pun yang membantah? Sekarang, kenapa kenyataan beliau berubah? (Klik Sini).

Kata boleh tarbiah pemimpin bukan Islam? Takkan semudah itu Nik Aziz boleh berputus asa dalam berdakwah kepada bukan Islam?

Nampak gayanya, Tok Guru dah jadi murid yang patuh sejak akhir - akhir ini. Tok Guru dah digantikan oleh Anwar Ibrahim dan DAP. Pelik bukan? Kalau sesama Islam, berani pulak dia nak tentang. Lantang pulak dia bersuara melabelkan orang itu dan ini. Sekarang, apa dah jadi? Wallahualam.

Fikir - fikirkan lah.


--
Dicatat Oleh Semut Hitam ke SEMUT HITAM di 9/05/2010 01:00:00 AM

No comments:

Post a Comment