CHANNEL UMB

Sunday, September 5, 2010

Ini Baru Dakwah

Assalamualaikum. Salam 1Malaysia.

Hari ini terbaca posting di Malaysia Instinct yang bertajuk: Berapa Ramai Orang Kafir Masuk Islam Kerana PAS? Sah ianya satu persoalan yang mencurigakan kita. Kalau kita lihat, Perkim memang lebih aktif dalam usaha berdakwah ini kepada masyarakat terutama yang bukan Islam.

Dalam blog Semut Hitam juga ada mendedahkan salah satu aktiviti Perkim ini dimana beliau sempat mengunjungi satu sesi Ceramah yang diadakan oleh Perkim. Malah mereka turut menjemput saudara Islam dari Negara China sendiri untuk mendekati masyarakat bukan Islam yang terdiri daripada orang cina. Lihat sejauh mana mereka sanggup mengambil langkah tersebut. Klik Sini.

Semut Hitam juga turut mempersoalkan Apa Yang Mereka Buat beberapa hari yang lalu dalam isu menangani gejala buang bayi. Kita lihat hari ini, mereka hanya mengadakan kempen ceramah yang mengutuk Kerajaan semata - mata. Tidak pernah pula mereka keluar berdakwah untuk mencegah perkara ini dari berlaku. Jauh sekali mereka mendekati anak - anak muda untuk ditarbiahkan.

Jadi, apa gunanya perkataan Islam dalam nama penuh parti mereka? Bagaimana mereka boleh mengaku diri mereka memperjuangkan agama dan ingin menegakkan syiar Islam di Negara ini? Hah, Tuan Ibrahim. Tolong jawab sikit.

No comments:

Post a Comment