CHANNEL UMB

Wednesday, July 28, 2010

Basmi Kemiskinan Ala DAP

Assalamualaikum. Salam 1Malaysia.

Dalam laporan Buletin Awani malam tadi memaparkan penjelasan Menteri Besar Selangor berkenaan cadangan kerajaan negeri untuk memansuhkan diskaun bumiputera.

Cadangan tersebut telah disuarakan oleh Tony Pua dengan menyifatkan bahawa tindakan tersebut bakal meningkatkan ekonomi negeri dan menarik minat pelabur ke negeri tersebut.

Tony juga turut mencadangkan pemansuhan diskaun pemilikan hartanah kepada bumiputera yang dikatakan akan menwujudkan saingan yang positif dikalangan masyarakat.

Khalid yang mengulas mengenai perkara tersebut dengan muka selamba menyatakan bahawa tindakan tersebut adalah sebagai langkah mengurangkan kadar kemiskinan negeri.

Mungkin ianya satu lawak dan jenaka buat si Khalid Gagap bila mengeluarkan kenyataan tersebut. Atau adakah Menteri Besar selangor itu tidak berfikir dahulu sebelum bercakap?

Bagaimana caranya untuk membasmi kemiskinan sekiranya bumiputera itu sendiri tidak dapat memiliki rumah atau sebarang pegangan hartanah? Tujuan diskaun tersebut diberikan kepada bumiputera adalah untuk mereka mampu memiliki rumah dan membeli hartanah di dalam negeri tersebut.

Macam mana pula si Khalid Gagap ni boleh anggap dengan memansuhkan diskaun tersebut, maka kadar kemiskinan boleh dibasmi dan dikurangkan?

Bawa - bawa la berpijak dibumi yang nyata, Khalid oi!!! Jangan asyik nak ikut telunjuk DAP je!!!

No comments:

Post a Comment