CHANNEL UMB

Wednesday, July 21, 2010

Pahang Daily Online Meracau???


Assalamualaikum. Salam 1Malaysia.

Hari ini Pahang Daily meracau lagi. Setelah menyepi lebih kurang dua tiga hari yang lalu, PDO kembali meludah muka sendiri.

Kali ini, PDO mendakwa bahawa usaha Perpaduan yang diusulkan oleh Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyidin Yassin sebelum ini sebagai satu tindakan terdesak untuk meraih sokongan pengundi Melayu. PDO turut mendakwa usaha ke arah Perpaduan Ummah itu sebagai satu tindakan meracau dan gila talak.

Satu hakikat yang jelas menyatakan PDO tak tahu hukum syariat dan tuntutan Islam. Perpaduan Ummah bagi PDO hanya satu tindakan drastik dan bukan mengikut Sunah Rasulullah S.A.W. PDO telah melupakan dan menidakkan Sirah Rasulullah S.A.W dikala baginda berhijrah dari Kota Mekah ke Kota Madinah dahulu.

Bukankah sebelum Hijrah berlaku, Nabi Muhammad S.A.W telah menyatu padukan masyarakat Madinah yang berpecah belah malah turut menjalinkan persaudaraan dengan mereka?

PDO umpama meludah ke muka sendiri apabila dalam Berita Harian hari ini menyiarkan kenyataan dari Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat yang turut menyokong usaha ke arah perpaduan. Baca keratan akhbar diatas.

PDO juga disifatkan sebagai mahu menutup pekung di dada kerana pembangkang sebenarnya terdessak mahu meraih sokonganpengundi Melayu.

Jika tidak, kenapa mereka beriya - ia menjalankan gerak gempur ke kawasan - kawasan Felda yang sebelum ini disifatkan sebagai kawasan majoriti pengundi Melayu di dalam Negara?

Berkokoknya PDO hari ini mungkin sebab ada orang yang memebri sumbangan kepadanya sewaktu merayau - rayau di Pejabat Menteri Besar Pahang meraih simpati dari orang - orang sekeliling.

2 comments:

  1. kesian kawan nengok blog UMNO..hidup segan mati tak mau..

    ReplyDelete
  2. sejak bila umno tau pasal hukum hakam islam ni,,, perpaduan nak tapi hukum islam xnk... hampeh toi umno ni... munafik...

    ReplyDelete