CHANNEL UMB

Monday, July 19, 2010

Yang Lain Nak, Perpaduan Tolak


Assalamualaikum. Salam 1Malaysia.

Membaca muka depan Sinar Harian hari ini sudah dapat memberi gambaran jelas perjuangan Hipokrit mereka. Mereka yang dimaksudkan adalah Pemimpin - Pemimpin Parti Islam Se-Malaysia atau PAS.

Sebelum ini heboh digembar - gemburkan kesediaan UMNO untuk duduk dan berunding mengenai isu perpaduan diantara kedua - dua parti politik yang majoritinya Melayu serta beragama Islam.

Belum pun sebarang rundingan dijalankan atau perjumpaan empat mata dilaksanakan, sudah ada pihak yang menolaknya. Malah kesediaan Mufti Perak, Tan Sri Harunsani Zakaria untuk mejadi perantara ditolak mentah - mentah.

Demikian pendirian beberapa pemimpin PAS yang diantaranya Pesuruhjaya PAS Pahang merangkap Naib Presiden PAS Pusat, Tuan Ibrahim Tuan Man, Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Nizar Jamaludin dan Menteri Besar Kedah, Datuk Azizan Abdul Razak.

Tuan Ibrahim Tuan Man menyifatkan PAS tidak akan dan tidak mungkin berkerjasama dengan UMNO kerana dasar yang dibawa oleh UMNO ditolak mentah - mentah oleh mereka.

Inilah perjuangan Hipokrit yang dimaksudkan. Mereka sibuk mahukan Hukum Hudud dilaksana. Mereka sibuk mahu Negara Islam ditubuhkan. Tetapi menolak mentah - mentah Perpaduan Ummah yang juga merupakan satu daripada tuntutan syariat serta Agama.

Memperjuangkan Islam kata mereka?

1 comment:

  1. Maaf tuanpunya blog sebab lari tajuk,
    Saya masih lagi dengan penutupan IKYS tumpang letak dalam topik terbaru tuan.

    Kepada yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang IKYS sila ke blog saya di http://tendangterajang.blogspot.com/2010/07/ikys-rugi-atau-nak-cari-untung-pintas.html
    Luahan hati bapa saudara kepada salah seorang pelajar IKYS

    aku yang bingai

    ReplyDelete