CHANNEL UMB

Tuesday, July 13, 2010

Orang UMNO Jangan "SYOK SENDIRI"

Assalamualaikum. Salam 1Malaysia.


Dalam Buletin Utama jam 8 malam tadi disiarkan ucapan dari DS Nagib dalam Majlis Perasmian Mesyuarat Perwakilan UMNO. Tak sempat pula nak mendengar dimana Majlis itu berlansung.

Namun, intipati berita tersebut amat mudah difahami oleh semua orang.

Presiden UMNO menjelaskan bahawa orang UMNO hari ini jangan ada sikap 'Syok Sendiri'. Mereka perlu menjalankan tugas mengikut keperluan semasa, bukan sekadar memenuhi syarat semata - mata.

Dengar khabar dari sahabat baik di Bentong dimana Ketua UMNO Bahagian juga mengingatkan ahli serta kepimpinan bahagian turut mengambil sikap yang sama iaitu tidak syok sendiri.

DS Adnan turut menyatakan bahawa ahli UMNO hari ini lebih suka ambil mudah tentang sesuatu perkara dan tidak menampakkan kerisauan terhadap ancaman kepada bangsa Melayu itu sendiri.

Ini berikutan jumlah ahli UMNO yang tidak mendaftar diri sebagai pengundi sangat ramai. Keadaan ini seterusnya akan membawa kepada kemenangan 'Marginal' atau kemenangan tipis Barisan Nasional dalam Pilihanraya akan datang.

Seperti mana yang selalu diulangi oleh Semut sebelum ini, ianya tidak menghairankan sekiranya bilangan pengundi bukan Melayu melebihi bilangan Melayu itu sendiri.

Maka, jesteru itu pendekatan baru perlu diambil bagi menangani masalah ini. Tidak kira sama ada dari parti mana sekali pun, yang penting Melayu perlu memahami tanggungjawab masing - masing terhadap Agama, Bangsa dan Tanah Air.

Terutama dikalangan anak - anak muda hari ini yang perlu diberitahu tentang kepentingan mengundi.

Ini tidak. Asyik sibuk nak buat program besar - besaran tanpa ada sebarang sasaran tertentu. Sebagai contoh buat program Juara Rakyat yang membelanjakan puluhan ribu ringgit tetapi bilangan pengundinya tidak sampai angka puluh pun. Hanya sekadar pada angka belasan sahaja.

Adakah dengan keadaan ini yang berterusan, senario politik semasa semasa akan berubah?

No comments:

Post a Comment