CHANNEL UMB

Tuesday, July 13, 2010

Khalid Gagap Yang Sombong

"...aku Menteri Besar la...apa barang mintak tolong orang..."

Assalamualaikum. Salam 1Malaysia.

Beberapa hari yang lalu, Timbalan Perdana Menteri memberi gambaran jelas bahawa tahap kualiti air di Selangor semakin kritikal.

Beliau menyatakan keresahan dan kerisauan beliau kepada rakyat Selangor terutamanya serta berharap pihak Kerajaan negeri akan mengambil langkah tertentu bagi menangani masalah ini.

Namun, malang nasib rakyat Selangor apabila Menteri Besarnya tidak mengendahkan lansung kenyataan yang dikeluarkan oleh TPM itu. Malah beliau dengan sombong dan egonya menyatakan Selangor tidak memerlukan bantuan Negeri - Negeri lain bagi menangani krisis sedia ada.

Inilah contoh Pemimpin yang diagung - agungkan Penipu Rakyat. Yang diutamakan mereka bukan kehendak rakyat, tetapi air muka dan keegoan mereka semata - mata. Jatuh martabat agaknya bila mereka perlu meminta bantuan dari orang lain.

Sedar atau tidak si Menteri Besar sombong itu bahawa Selangor selama ini banyak terhutang budi dengan negeri - negeri disekitarnya. Termasuk Negeri Pahang Darul Makmur.

Belum sampai setahun, Majlis Pecah Tanah Terowong Air Pahang Ke Selangor diadakan di Karak. Majlis yang dirasmikan oleh Menteri yang turut dihadiri oleh Menteri Besar bakal menyalurkan air bersih sebanyak 1.8 gallon sehari.

Pun Menteri Besar Selangor ini tak tahu mengucap terima kasih dan bersyukur kepada Allah S.W.T. lagi?

Mungkin sebab itu si Khalid Gagap tak sertai PAS tetapi sebaliknya masuk PKR kerana dia kurang bersyukur dengan nikmat yang Allah S.W.T berikan.

No comments:

Post a Comment