CHANNEL UMB

Friday, July 16, 2010

Moh Kita Tanya Dia Pulak

Assalamualaikum. Salam 1Malaysia.

Hari ini tulisan Pahang Daily Online agak panjang dari beberapa hari sebelumnya yang hanya menceritakan mengenai kes mahkamah Ketua Penipu Rakyat, Anwar Ibrahim sahaja. Cerita yang dah basi dan jelak orang mendengarnya memang la pendek. Bukan apa, keputusan dah terang dan nyata. Tu pasal la asyik nak tunda je kejenya.

Berbalik kepada posting PDO hari ini yang mengisahkan mengenai Demonstarsi Aman di Selangor kelmarin. Demonstarsi tersebut diadakan oleh UMNO Selangor itu bertujuan untuk menyerahkan surat bantahan terhadap kerakusan Kerajaan Negeri yang asyik mengorek pasir.

PDO mengetengah persoalan mengenai kenapa mereka yang berdemonstrasi semalam tidak menyuarakan pendapat atau membuat demonstarsi mengenai kehilangan Enjin Jet F5 milik TUDM sedikit masa dahulu.

Meh kita tanya PDO soalan yang sama.

1. Kenapa pembangkang terutamanya barisan kepimpinan hanya membisu ketika ditanya mengenai hubung kait Anwar dengan Yahudi?

2. Kenapa pembangkang hanya menyepikan diri bila janji 16 September tidak dilaksanakan?

3. Kenapa pembangkang tidak menjawab soalan wartawan seketika dahulu mengenai pendedahan bukti Ahli Parlimen yang menerima sogokan RM2 juta seperti yang didakwa Anwar?

Dan, 4. Kenapa pembangkang senyap sunyi bila ditanya kenapa RPK dan Bala lari sedangkan mereka kata mampu membuktikan hubung kait Dato' Seri Nagib dengan Kes Altantuya?

Banyak lagi persoalan yang tak berjawab oleh pembangkang ni. Jangan la nak tuduh orang semata - mata. Jangan mudah kata orang hipokrit sedangkan Ketua Penipu Rakyat itulah Kepala Hipokratis Malaysia.

"...Biarlah mereka gila meroyan dengan senario yang berlaku ini. Lama kelamaan sudah pasti mereka semua tidak tahan dan akhirnya mendiamkan diri..." PDO.

1 comment:

  1. soalan tambahan kat UMB
    apasal tolak hukum hudud yang terang terangan dijelaskan dalam al quran supaya dilaksanakan?

    napa isteri pm x pakai tudung yg jelas diterangkan dalam quran tentang kewajipannya menutup?

    knapa bnyak pusat2 hiburan ditubuhkan yang jelas dan terang-terang kemaksiatannya?

    knapa media suka siarkan drama yang melalaikan khususnya buat remaja, yang berpelukan, cinta, mistik, mat rempit yang jelas boleh meracuni minda remaja?

    janganlah kita cuba mempertikaikan benda yang kabur sedangkan apa yang jelas berlaku kita ketepikan. sebelum dari kamu menyerang tentang hal hal dunia ini, kamu harus kembali kepada agama dulu. PDO dia nk kata apa takpa la sebab dah ada persoalan yang wajib dipersoalkan. hal2 dunia sebagai tambahan saja.. yang kita ni?? sibuk nk pertahankan hal hal dunia tapi agama entah ke mana..

    nk kata anwar agen yahudi, dah tu najib pun agen yahudi jugak dengan isu APCO... mahathir pun kita kata agen yahudi jugak..

    negara sekular ni yang yahudi la ni... yang jelas kita nampak lagi mau pertikaikan benda yang kabur... kembalilah pada agamamu

    ReplyDelete