CHANNEL UMB

Thursday, February 17, 2011

PAS PARTI TAMAK!!!


Memang sah la. Dalam banyak - banyak parti diantara Pakatan Pembangkang yang memang tak berapa banyak tu, PAS yang paling buruk perangai.

Sebab ahli dan cawangan dia banyak, maka sebab tu la dia boleh berlagak. Berlagak pulak dengan geng sendiri. Entah apa - apa.

Dah la buruk perangai, tamak pulak tu. Semua Pilihanraya Kecil dia nak sapu. Tak kira la kat mana sekali pun, semua dia je yang nak bolot.

Dah 14 Pilihanraya kecil berlansung termasuk di Merlimau yang akan bermula hujung bulan nanti. Berapa banyak dah PAS tawar diri untuk bertanding?

Tujuh kali. Hampir separuh dari jumlah keseluruhan. Tak tamak ke namanya tu? Dan berapa kali dia menang? Baru 4 kali. Dua kali kalah ditangan BN. Tunggu kekalahan kali ketiga pulak.

Itu pun dia tak puas hati lagi. Nak jugak dia bertanding di Dewan Undangan Negeri Kerdau nanti. 

Tak sempat pun SPR umum bila tarikh PRK itu akan diadakan, diorang dah siap ada senarai  nama calon yang akan dibincangkan.

Bukan satu, bukan dua. Tapi lima nama yang diketengahkan untuk menjadi calon. Nampak sangat gila kuasanya diorang ni.

Tak bagi peluang lansung untuk parti komponen lain nak masuk bertanding. Memang patut la si Azmin Ali turut mempertikaikan Parti Angguk Saja ni.

Gila Tamak! Tapi nama je pejuang Islam. Perangai mengalahkan setan belaka. Baik kuburkan aje PAS ni daripada terus menyusahkan Pakatan Pembangkang. Ceit!!! Pigidah!!!

2 comments: