CHANNEL UMB

Friday, February 11, 2011

KHALID GEREJA MASUK DAP???


Hari ni kita tak payah tulis panjang - panjang. Cukup sekadar 'copy paste' je kenyataan berikut. Kang tulis panjang - panjang orang kata kita menipu. Jadi baca je la komen di bawah ni:

1. Cadangan daripada Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat - Nasarudin Hassan At - Tantawi:
Nasrudin dilaporkan berkata telah mengarahkan pihak berkuasa tempatan di Kedah, Kelantan dan Selangor untuk bekerjasama dengan polis dan Rela bagi membendung aktiviti tidak bermoral itu.
Katanya, Pemuda PAS akan bekerjasama dengan jabatan agama setiap negeri untuk memantau sambutan Hari Kekasih 14 Februari ini.
Beliau berkata langkah itu diambil sebagai satu percubaan untuk membendung gaya hidup tidak sihat dan menyumbang kepada dosa.


2. Jawapan dari Khalid Samad a.k.a Khalid Gereja:

SHAH ALAM, 10 Feb — PAS Selangor hari ini menolak cadangan Ketua Pemuda PAS pusat Nasrudin Hasan at-Tantawi yang mahu melancarkan kempen membendung gejala tidak bermoral di negeri-negeri Pakatan Rakyat sempena sambutan Hari Kekasih.
Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad(gambar) berkata, Nasrudin tidak mempunyai kuasa untuk bercakap bagi pihak penguat kuasa kerajaan negeri jika undang-undang Islam dilaksanakan jabatan agama.


3. Bantahan daripada Pemuda DAP:

KUALA LUMPUR, 10 Feb – Sayap Pemuda DAP membantah cadangan Ketua Pemuda PAS pusat Nasrudin Hasan at-Tantawi yang mahu melancarkan kempen membendung aktiviti tidak sihat pada sambutan Hari Kekasih, Isnin ini.
Ketuanya Anthony Loke menegaskan parti itu tidak bersetuju sama sekali pendekatan yang diambil Nasrudin untuk melakukan “pemeriksaan tidak bermoral” terhadap pasangan pada sambutan Hari Kekasih.


Jawapan Pemuda DAP tu seakan - akan sama je bunyinya dengan jawapan dari Khalid Gereja. Dua - dua menolak cadangan yang dikemukan oleh Ketua DPPP.

Jadi, adalah lebih baik si Khalid Gereja tu masuk DAP je sebab terang - terang dia menolak cadangan baik untuk membendung masalah gejala sosial dari terus berleluasa.

Dah la tu, Ketua Pemuda dari Parti dia sendiri pulak tu yang dibantahnya. Bukan orang lain. Pejuang Islam konon. Ceit!!! Pigidah!!!

No comments:

Post a Comment