CHANNEL UMB

Tuesday, March 8, 2011

CUCU MAT KILAU, KONTRAKTOR TAK BERGAJI!!!


Sapa kenal mamat ni? Mamat ni nama betul dia Semut tak tahu. Tapi nama manja dia dikenali dengan nama Cucu Mat Kilau atau pendeknya CMK.

Dulu dia ni penyokong tegar Parti Kencing Rakyat di Pahang. Dia jugak katanya yang bukak portal Pahang Daily Online yang kerja hari - hari kutuk Kerajaan dan menipu rakyat tu.

Kisah peribadinya, kita cerita kemudian je la. Kita tumpukan pada isu fitnah yang cuba dibawa oleh si CMK ni masa di PRK Kerdau tempoh hari.

Tengok gambar kat bawah ni dan lihat macam mana dia punya putar belit. Dia kata, gelanggang tu dibina sebab adanya PRK Kerdau. Siap catat dalam World Record kerana pembinaannya paling cepat didunia kononnya.


Kalau macam tu kira hebat jugak la Barisan Nasional ni. Sebab bukan kat Kerdau je ada Gelanggang macam ni. 

Gambar - gambar kat bawah ni dihantar oleh sahabat Semut yang ada di daerah lain di Pahang. Gelanggang ni dibina oleh Kementerian Belia dan Sukan.


Cadangan pembinaan gelanggang seumpama ini telah bermula sejak Dato Azalina Said lagi jadi Menteri Belia. Kesinambungannya diteruskan sampai dapat gelanggang ni.


Gelanggang serbaguna ini juga dibina mengikut kawasan. Yang paling penting, kawasan tu ada pertubuhan belia yang berdaftar dan bergerak aktif.

Jadi nampak sangat la si Cucu Mat Kilau ni menipu dengan mengatakan gelanggang di Felda Jengka 22 tu dibina masa tu jugak. Padahal ianya dibina dah lama dulu.


Perdana Menteri datang hanya merasmikan sahaja gelanggang tu mungkin sebab ianya baru siap dibina sebelum PRK Kerdau bermula.

Patut la si CMK ni asyik kena halau ke hulu kehilir. Dah menipu je kejenya. Itu pun ada hati nak 'mengendeng' dengan MB Pahang. Ceit!!! Pigidah!!!

No comments:

Post a Comment