CHANNEL UMB

Friday, June 4, 2010

Natanyahu Berbohong, Menafikan Serangan

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Hari dalam sidang media Perdana Menteri Israel, Natanyahu menafikan bahawa askarnya menyerang kapal bantuan kemanusiaan, Mavi Marmara.

Serangan yang meragut nyawa sukarelawan seramai 19 orang itu dikatakan oleh beliau menyerang askar Israel terlebih dahulu.

"...mereka menyerang dengan senjata api, pisau dan besi terlebih dahulu...jadi ianya hanya serangan mempertahankan diri...situasinya sama ada hidup atau mati..." kata beliau.

Beliau juga turut menyatakan bahawa penumpang kapal tersebut juga terdiri daripada pengganas-pengganas antarabangsa yang sudah siap sedia dengan senjata untuk menyerang.

Namun, Rejim Zionis dan Tel Aviv tidak akan membawa perkara itu ke Mahkamah Antarabangsa kerana khuatir imej mereka akan terjejas.

Menyedihkan. Itu sahaja alasan yang dapat diberi oleh Pemimpin Yahudi itu.

Persoalan dunia hari ini ialah jika benar sukarelawan dalam kapal tersebut merupakan pengganas, mengapa Tel Aviv membebaskan kebanyakan tahanannya?

Mana bukti yang mengatakan bahawa askar Israel diserang terlebih dahulu dengan senjata yang dikatakan oleh Natanyahu itu?

Ps: Ni baru betul - betul menipu macam Yahudi.

3 comments:

  1. Tali barut Yahudi sedang menjalani proses penghakiman di mahkamah kerana hobinya yang aneh yang suka sesama jenis.

    Human rights does not exists for the Palestinian?.

    ReplyDelete
  2. Nampaknya blog UMB Pahang sangat sehaluan dengan Small Talk tak ada blog pahang yang dilinkkan dari blog ini selain Small Talk sendiri (yg dah 4 bulan tak update Sakmongkol dan Keratong) Mungkin UMB Pahang sudah cukup kuat dan tidak perlukan pendamping untuk membantu dalam menyebar maklumat dan dakyat dalam perang siber di Pahang? Semoga beroleh kemenangan dengan bersendirian...

    ReplyDelete
  3. Mohon maaf dari Pengurusan UMB Pahang.
    Lihat sahaja posting disini. Bukan tidak mahu link ke mana-mana.
    tetapi kurang penglibatan individu yang mahu memberi sumbangan artikel ke blog ini.
    Oleh yang demikian, saya mewakili pengurusan menjemput semua, sesiapa sahaja yang ada bahan artikel serta mahu berkongsi ddi Blog UMB Pahang ini sangat-sangat dialu - alukan.

    Emailkan sebarang artikel ke umbpahang@gmail.com.

    sumbangan anda sangat-sangat kami hargai. sekian.

    ReplyDelete