CHANNEL UMB

Sunday, December 5, 2010

Memang Jelas Mereka Gentar!!!


Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Sudah terang bersuluh pula. Itulah hakikat yang tidak mampu ditelan dan dihadam oleh puak - puak pembangkang setiap kali berhadapan dengan Barisan Nasional.

Hakikat ini jelas nyata sebelum Konvensyen Barisan Nasional diadakan hari ini. Sudah ada pihak yang terpekik melolong menyatakan 'ketakutan' mereka kepada BN.

Malah sebelum ini Semut sudah pun menyiarkan dua artikel yang jelas menunjukkan adadikalangan pemimpin mereka yang bersuara kerana gentar dengan BN. Klik Sini dan Sini.

Kerana takut dan gentar itulah maka beberapa cubaan mereka dilihat sebagai 'Copy Cat' kepada perlaksanaan yang dilakukan oleh UMNO dan Barisan Nasional.

Lihat sahaja bagaimana PAS menyatakan pendirian mereka 'bekerjasama' dengan DAP dan mewujudkan 'hubungan sulit' semata - mata meniru kerjasama UMNO dengan komponen lain dalam Barisan.

Demikian juga dengan halnya PKR yang kononnya mendakwa pemilihan mereka dalah yang pertama didunia yang melibatkan semua ahli.

Sedangkan tidak lebih dari 10% pun ahli mereka yang terbabit dalam pemilihan tersebut. Jelas membuktikan usaha 'Copy Cat' mereka itu GAGAL sama sekali ibarat mesin fotostat buruk.

Begitu juga dengan DAP yang kononnya menjadi parti politik pertama yang mempunyai keanggotaan terbuka kepada semua kaum sedangkan mereka jelas meniru Parti Gerakan dan PPP.

Namun yang jelas, DAP hanyalah sebuah parti yang didominasikan oleh dua legasi keluarga sahaja iaitu Keluarga Lim Kit Siang ikan dan karpal Singki Pecah.

Adakah mereka masih mahu bermimpi dapat menambat hati rakyat dengan kerja - kerja meniru ini sahaja? Adakah mereka rasa bermaruah mencapai kecemerlangan dengan kerja - kerja meniru dan menipu seperti ini?

Terpulanglah kepada rakyat untuk menilai kredibiliti dan kebolehan mereka memimpin rakyat dengan kaedah 'Photocopy' seperti ini sebagai penerus kepimpinan negara. Wallahualam.

Fikir - fikirkan lah.
--
Dicatat Oleh Blogger ke SEMUT HITAM di 12/05/2010 04:30:00 PM

KOMEN UMB:

Macam anjing dengan bayang - bayang.

No comments:

Post a Comment