CHANNEL UMB

Thursday, December 23, 2010

Kenapa Guan Eng Masih Diam???

Assalamualaikum. Salam 1Malaysia.

Pelik pulak tengok 'peel' budak sorang ni. Kalau dulu pantang sekejap, nak saman orang itu dan ini. Tapi bila didedahkan perkara ini kenapa dia diam?

Dah takde suara dah ke nak bercakap atau mengutuk serta mengkritik orang? Mari kita kupas satu - satu.

Pertama pendedahan yang dibuat oleh Zulkifli Noordin mengenai penglibatan anak Lim kit Siang ni dalam isu Liwat oleh Ketua Penipu Rakyat, Anwar Ibrahim.

Katanya, Guan Eng pernah bersama - sama mempersoalkan perkara tersebut dalam sidang Parlimen pada tahun 1997. Beliau turut mendesak agar Kerajaan Pusat pimpinan Tun Mahathir menyiasat perkara tersebut.

Semalam, Karpal Singh mengaku dia juga pernah mendesak Kerajaan Pusat menyiasat dakwaan tersebut pada tahun 1997 setelah beliau bertemu dengan Azizan.

Jadi, sekarang, kenapa si Karpal Singh dan Guan Eng senyap pula? Adakah pendirian mereka hari ini tidak sama seperti dulu? Apa yang membuatkan mereka berubah?

Kedua, isu kerakyatan yang dipertikaikan oleh Guan Eng. Perkara ini didedahkan oleh Minda Intelek Melayu.

Kenyataan yang jelas menyebut, "Kebanyakan mereka pendokong dan peminat Utusan Malaysia dan BN yang hanya peralatkan isu 3R (race religion rajah)" telah dinafikan oleh Setiausaha Akhbar Guan Eng.

Kenapa Guan Eng tidak ambil tindakan kalau ianya benar - benar satu pembohogan? Wah, kalau sebelum ini hebat sangat kata nak saman itu ini. Tapi alih - alih, diam membisu ni apasal?

No comments:

Post a Comment