CHANNEL UMB

Thursday, March 4, 2010

YANG KITA TERHEGEH-HEGEH NI KENAPA?

Oleh: Semut Hitam


Salam 1Malaysia.

Drama Penipu Ramai (PR) semakin hari semakin hangat. Hangat bukan kerana dapat sambuan, tetapi hangat kerana pertikaian sesama sendiri. Hangat kerana pendirian mereka, hala tuju mereka semakin hari semakin rapuh. Dengan kes mahkamah, isu tanah, isu Kalimah Allah dan sebagainya. Sandiwara mereka ini hanya sebagai pengalih perhatian masyarakat terhadap agenda sebenar mereka yang pada hakikatnya, tak de agenda pun. Hala tuju utama mereka bukan untuk rakyat tetapi keuntungan peribadi, membalas dendam, keadilan secara individu sahaja.

Umum mengetahui bahawa tujuan asal PKR ditubuhkan lebih kurang 10 tahun yang lalu adalah untuk membela keadilan buat Anwar Ibrahim sahaja. Sedangkan pada ketika itu, bepuluh-puluh pengikutnya ditahan dalam ISA, mereka tidak mempedulikannya. Tumpuan mereka hanya kepada Anwar Ibrahim sahaja. Baru dua tiga tahun lepas mereka memulakan gerakan menentang ISA. Hari ini, mereka mengulangi sekali lagi apa yang mereka lakukan pada tahun 1999 yang lalu. Membela kesalahan luar tabii Anwar Ibrahim. Malah lebih teruk, ‘Road Show’ mereka turut menghasut Negara-Negara Luar membuat persepsi buruk terhadap Negara mereka sendiri. Seperti kita memburukkan kaum keluarga kita, adakah tergamak kita melakukannya? Mereka cari pembelaan dari luar dengan memburuk-burukkan kita. Bukan individu-individu tertentu sahaja, tetapi keseluruhan rakyat Malaysia dituduh tidak adil dan zalim. Mereka membayangkan keadaan di Negara kacau bilau. Adakah ini peribadi seorang pemimpin? Mengapa beliau perlu takut jika beliau tidak melakukan sebarang kesalahan? Pelik bukan?

Begitu juga dengan Pengerusi PKR Pahang hari ini, Dato Fauzi. Sudahlah beliau menipu ahli-ahli PAS secara terang-terangan di Bentong. Tujuan beliau menjadi ahli pun sekadar membalas dendam kerana tidak dilantik menjadi Menteri Penuh. Bertanding ADUN pun kalah, inikan pula mahu menjadi Menteri. Dah tua, duduk dirumah sahaja. Bagi peluang kepada generasi muda pula yang memimpin. Maka untuk meluahkan rasa tidak puashati beliau, beliau sanggup mencantas bekas Pengerusi PKR yang terdahulu dan menjadi Pengerusi yang baru. Bukan setakat itu sahaja, Mereka juga berjuang demi poket mereka sendiri. Sebab itulah Azan Ismail melabelkan PKR Pahang sebagai sebuah syarikat sendirian berhad.

Bagaimana mungkin kita dapat menerima mereka sebagai pemimpin kerajaan Negara bertuah ini saya pun tidak pasti. Yang pastinya, mereka beranggapan rakyat Malaysia mudah untuk mereka permainkan dalam sandiwara mereka. Pelbagai spekulasi mereka lemparkan termasuk tohmahan yang tidak masuk dek akal. Isu Altantuya, Perbalahan PM dan TPM, isu Kes Liwat dan macam-macam lagi. Semuanya untuk memusnahkan dan memecah belahkan Perpaduan dalam masyarakat majmuk di Negara ini.

Maka dengan ini disenaraikan nama pemimpin PKR yg sudah keluar dari Parti Keadilan Rakyat setakat ini.

1. Marina Yusof
2. Ruslan Kassim
3. Dr Chandra Muzaffar
4. Nalla Karuppan
5. Mohd Ezam Mohd Noor
6. Anuar Shaari
7. Zahrin Mohamed Hashim
8. Mohd Osman Mohd Jailu
9. Mohd Radzi Salleh
10. Badrul Hisham Abdullah
11. Lokman Noor Adam
12. Jamaluddin Mohd Radzi
13. Zahid Mat Arif
14. Zahrain Hisham
15. Muhammad Fauzi
16. Tan Tee Beng

Dan beratus-ratus lagi diperingkat Bahagian dan Cawangan. Jadi kenapa kita sibuk mahu mendaftar menjadi ahli PKR lagi? Bukankah itu perbuatan yang sia-sia? Kita beria-ia mengisi borang menjadi ahli sedangkan ramai pucuk pimpinan PKR Pusat dan ADUNnya bukan ahli. Diantaranya:

1. Ketua Umum PKR – Anwar bin Ibrahim
2. Saifuddin Nasution
3. Zolkefli Nordin

Jadi bagaimana mungkin kita dapat menerima mereka ini sebagai pemimpin sedangkan mereka sendiri tidak ada pendirian yang tegas? Adakah kita mahu menerima golongan hipokrit ini sebagai pemimpin anak bangsa kita dimasa akan datang?

Fikir-fikirkan lah.

1 comment:

  1. Salam bro, inilah yg sepatutnya dinilai oleh generasi muda untuk terus meyakini PKR.... perjuangan PKR semata-mata untuk AnuWar, bukan untuk rakyat..........

    ReplyDelete